stem explorersΤο πρόγραμμα STEM Explorers είναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει τους παρακάτω στόχους:
  1. Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
  3. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
  4. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.

Η  συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).

Σχολεία Συνεργασίας : Συνεργαστήκαμε με 20 σχολεία από : Ελλάδα, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία.

Ιστοσελίδα Έργου : TwinSpace | ESEP (europa.eu)

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κυροδήμου Έφη – ΠΕ86- Πληροφορικής

Δραστηριότητες του έργου:

Οκτώβριος-Νοέμβριος: Εισαγωγή Έργου και Δημιουργία Ομάδας Προωθήσεις και επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων. Κοινή χρήση πληροφοριών σχετικά με το σκοπό, τους στόχους και τις προσδοκίες του έργου.

Οι μαθητές και των δύο τμημάτων (Στ1 και Στ2) δημιούργησαν το προσωπικό τους avatar ολοκληρώντας την συνολική εικόνα της τάξης τους.  

Δημιούργησαν το λογότυπο του έργου μας, ψηφίσαμε για το καλύτερο που μας εκπροσώπησε επάξια ανάμεσα στα 20 άλλο λογότυπα:

Στείλαμε τις Χριστουγεννιάτικες ευχές μας στους φίλους μας μέσα από ένα ψηφιακό δέντρο ευχών

new year wish tree

Δεκέμβριος-Ιανουάριος: Βασικά θέματα και εμπειρίες STEM. Ερευνητική και σχεδιαστική δραστηριότητα σε μαγνήτες. Οι μαθητές χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες για να μοιραστούν τα αποτελέσματα των πειραμάτων και να εξετάσουν τη δουλειά άλλων χωρών.

1ο πείραμα:  Οι μαθητές μας  ασχολήθηκαν με τον μαγνητισμό και το ερευνητικό ερώτημα : «Πως επηρεάζεται η δύναμη έλξης ενός μαγνήτη από τον αριθμό των μαγνητών». Καταγράψαμε τα αποτελέσματα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε με τη βοήθεια του 3D εκτυπωτή μας, πυλού και χαρτιού προσωπικά και οικιακά αντικείμενα εφαρμόζοντας πάνω τους μαγνήτες. Οι μαθητές μας χάρηκαν την ερευνητική και δημιουργική αυτή εμπειρία …

Μια γεύση από τη δραστηριότητα μπορείτε να δείτε από το βίντεο που  ακολουθεί. 

Φεβρουάριος-Μάρτιος –  Πρόβλημα- Ερευνητικό ερώτημα: Μπορεί ένα αλεξίπτωτο κατασκευασμένο από πλαστικές σακούλες και σπάγκο να σώσει ένα αυγό από το ύψος του πρώτου ορόφου του σχολείου μας; (Eggstronaut Parachute Competition)

 2ο πείραμα: Οι μαθητές μας σε ομάδες σχεδιάσαν και κατασκεύασαν ένα αλεξίπτωτο με το οποίο θα προσγείωναν με ασφάλεια ένα αυγό, τον «αυγό-στροναύτης» τους στο έδαφος. Αρχικά μελετήσαμε τις διαδικασίες προσγείωσης στη σελήνη που χρησιμοποιούν οι αστροναύτες της ΝΑSA και στη συνέχεια οργανώσαμε ένα διαγωνισμό δημιουργίας του πιο ασφαλούς αυγο-αλεξίπτωτου.

Ποια η πρόβλεψη σας; Τι θα αλλάξουμε; Τι θα κρατήσουμε σταθερό; Ποια η σχέση αντίστασης του αέρα και μέγεθος αλεξίπτωτου; Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα εξασκηθούν σε διαδικασίες μηχανικού σχεδιασμού, κατανόησης της του τρόπου δημιουργίας της επιστημονικής γνώσης από τους επιστήμονες.

Απρίλιος:  Πόσο βάρος μπορεί να αντέξει μια γεφυρα από χαρτί; Χρησιμοποιώντας μόνο 4 χαρτιά Α4 θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε μια κατασκετή που θα σηκώνει το μέξιστο δυνατό βάρος. Ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο στην κατασκευή; Ο τρόπος διπλώματος του χαρτιού; Η τοποθέτηση μεταξύ τους; 

Νικήτρια ομάδα η Oμάδα 6 με βάρος : 1523 gr.

Απρίλιος Μάιος:  Μελέτες αξιολόγησης- Κοινά Έργα και Συνεργασίες Οι μαθητές θα εργαστούν σε διεθνείς ομάδες και θα δημιουργήσουν συνεργατικά έργα STEM.